Jag softar

Ikv så njöt jag av några av de smörkolor som jag hade bakat igår, de är verkligen supergod om man får säga så om sitt eget verk. Dessutom är dom super lätta att göra! Te:t jag drack är färsk ingerfära skivad och sedan bara hett vatten. Såå enkelt, gott, bra för magen och missfärgar dessutom inte tänderna som andra te:er  och kaffe gör. Nya favorit drycken!

Recept Smörkola
100gram smör
3dl ströcocker
1dl ljussirap
2dl grädde
1tsk vanilj

Chokladsmörkola - tillsätt 2msk kakao

Gör så här: Smält smöret i en tjockbottnad kastrul och tillsätt sedan resten av ingredienserna. Koka i ca 30 min, gör kul-provet och om du är nöjd m konsistensen så häll upp i en form mklädd i bakplåtspapper och låt stela innan du skär upp kola i bitar. Avsluta m att rulla in dem i bakplåtspapper så de inte klibbar ihop sedan. Till chokladkolorna så tycker jag att det blir bäst att rulla dem i kakao, ser finare ut och ger en god smak. Good luck!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0