Åre

I tisdags var en rätt hektiskt dag, tog tåget 00.19 från Umeå mot Åre. Ett byte senare var jag framme 08.30, traskade hela vägen upp till Tott hotell där mässan skulle hållas men jag var 2 timamr tidig så det vara bara att slå sig ner i lobbyn och vänta. När mässan väl börjar så visar det sig att den inte är så mkt som väntat så jag är redan klar på 1.5 timme vilker gav mig 7 timmar att fördriva innan jag kunde börja min resa hem igen. Efter typ 3 rundor i centrum och alldeles för mktskräpmat senare gav jag upp och la mig för att sova på en parkbänk i väntsalen (kan lova att jag var galet trött). När väl tåget anlände och två byten senare så var jag hemma i Umeå igen, 03.30 på morgonen. På onsdagen var jag rätt sliten av rimmliga skäl ;) Måste dock säga att Åre är ju väldigt vacker! Har bara varit där på vintern förut så det var rätt annorlunda att se stället utan snö, det jag inte förstår bara är hur Åre kan gå runt på sommrarna? Staden var  nästan tom förutom för oss som var där på rekreteringstillfället.


Soft m egen sovkupé

Innan kaffe

Efter kaffe, dvs lite piggare


På väg hem från Åre, det hade varit väldigt omväxlande väder m solsken och skurar. Det som är positivt m den kombinationen är de vackra rengbågarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0