28.09.2011

Gud vad fort tiden går! Knappt så att man hinner med. I helgen så var jag på middag m cocktails och groggar, fruktansvärt mysigt. Jag fick passa på att öva lite på att göra  drinkar och groggar när värden var bartender,  man inser då vilket jobb de gör bakom baren. Dessutom försökte jag reda ut vad skillnaden är på grogg, drink och cocktail. Så här är det, grog är rätt 50/50 när det kommer till alkohol och något att blanda ut spriten med, ex rom och cola. Drink är en samlingsnamn för cocktail och grog medan cocktail är som men mer invecklad grog. Den kan vara rörd, skakad, m fler ingredienser och ofta i ett fint glas. Där har ni, lr iaf den biten som jag kom ihåg. Alltås är det inte så stor skillnad men visst låter det bättre när man säger att man ska ut och ta några cocktails än groggar?

På lördagen så jobbade jag, Petra och Hilda på ett bröllop från halv fem till strax efter två. Vi serverade både mat och stod i baren (därför barskola kvällen innan). Det kunde vara rätt jobbigt bitvis, det blev nämligen snuskigt varmt när man höll på m disken och det var kvavt överallt men hela upplevelsen var rolig. Mycket var nog att jag hade roliga tjejer att jobba med men sen var gästerna trevliga, vi fick god mat och vem hatar att tjäna pengar liksom.

Idag då, ja den har inte varit så mkt att hurra för. Var galet trött sedan lördagen, har gjort ett tappert försök att plugga körkortsteori men det är ju bara för tråkigt. Sedan har jag skrivit lite på cv:n och förberett mig inför arbetsmässan som jag ska på i Åre. Det känns lite spännande men tyvärr så är ju mina restider sämst. Jag åker 00.19 måndag kväll, framme efter byte i Ånge vid 08.19 och måste då vänta tills 11.00 när mässan börjar. Hem så går inte tåget fören 19.33 (mässan slutar 16.00) och efter två byten i Östersund och Bräcke så är jag åter i Umeå igen vid 03.37. Not so sweet men får hoppas att mässan är värd det!


Fick pröva en "fin" cigg m nejlika eller korriander (minns inte vilket), det var väldigt spännande och gott faktiskt. Smakade lite sött nästan


Finfina bartenders, behöver jag säga att vi fick bra m driks?


Inte riktigt fattat att jag åker ikv för att vara exakt, blir att ladda upp m läsning, kaffe och karra till resan


Kommentarer
Postat av: Matilda

sv; kul! jag följer dig, säg till när du följer mig!:D Och tack vad glad jag blir, men vad menar du med bubblare?;) kramar

2011-08-29 @ 08:32:05
URL: http://tildagrubb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0