Smått ambitiös vill jag tro

Kommer hem ca 20.00 och inser att jag inte har någon lunch till morgondagen, så vad gör jag? Av köttfärsresterna så lagade jag Chili con Carne och det blev faktiskt super gott! Även om det kanske inte ser superfrestande ut på bilderna... Är inne i en bön-period just nu och kan bara inte få nog, tog dubbelt av vad mängden var i receptet. Mmmmh

Det här var grundreceptet jag utgick ifrån men la till mkt kryddor, chilisås, bönor, paprika osv.

Chili con Carne

  • Svårighetsgrad: Avancerat
  • Tillagningstid: Under 30 min
  • Portioner: 4
  • Ingredienser

    Gör så här

     

    1. Stek köttfärsen i smöret och krydda med salt och svartpeppar.
    2. Skala och hacka rödlöken grovt och pressa vitlöken.
    3. Blanda löken med köttfärsen och häll på de krossade tomaterna. Krydda med chilipulver och ketchup, låt sjuda i 10 minuter.
    4. Sila och skölj bönorna. Lägg dem i chilin. Låt chilin koka upp så att bönorna blir varma.

     


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0