Hemma från Copenhagen

Åh vad jag är kär i i Danmark och Köpenhamn, vilken underbar stad! Jag skulle verkligen kunna se mig själv bo där någon gång i framtiden, min danske skulle jag väl behöba förbättra då men det gör jag mer än gärna. Jag och My bodde hos en dans tjej som heter Anne, jätte gullig. Hon bodde vädigt fint dessutom, i ett super charmigt stenhus ca tio min från Köpenhamn centrum. Under vår vistelse så åt vi sjukt god mat, drack myyycket kaffe, shoppade, svängde förbi Christiania, barhängde mm. En riktigt bra weekend dvs! Tyvärr blev det inge Kooks för oss då biljetterna och extrabiljetterna tog slut men jag är så himmla glad att vi åkte ändå, älskar att resa! Funderar redan på att boka nästa resa, typ Paris, England eller Riga. Hade varit galet roligt.

Både under vistelsen och efter så fastnade jag och My i engelskan och kunde som inte hjälpa att bara prata på engelska. Då Anne inte förstod svenska och vi inte förstod danska så valde vi att prata engelska hela tiden ist. När man väl börjar prata engelska och kommer in i det så blir det ju som svårt att sluta. Även när det bara var jag o My så pratade vi engelska med varandra men det är så roligt m andra språk att det blir ju som svårt att låta bli.


Dagens flygvärdinnor har blivit latare?
Mmmmh, nothing like an expresso in the morning
Seriös, hur övertaggad på julöl kan man vara? Vi var iaf där för releasen kl 20.59 på fredagen. Man tar seden dit man kommer! ;)


Om ni ska på en första date i Köpenhamn så rekomenderar jag verkligen Cafét The Livingroom. Mys belysning, vill man sitta nära finns det soffor, vill man sitta ännu närmre så finns det en säng/schäslong och vill man ha lite mer avstånd så finns såklart bekväma fåtöljer också.

To be continued, the photoes will keep comming :)


Kommentarer
Postat av: Pauline

Danmark är bäst

2011-11-08 @ 21:42:05
URL: http://pauline.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0