Läskigt!

Usch vilken obehaglig överraskning jag fick när jag skulle göra lite transaktioner nu ikv. Jag hade loggat in tidigare idag för att koll saldot och då stämde allt som det skulle men när jag gick in nu så saknades det ca 20 000kr på kontot! Det var 5 olika utlands uttag gjorda idag, då jag varit hemma och städat. Så vi fick ringa till banken för att försöka stoppa uttagen. Troligen så hade mitt kort blivit skimmat när jag varit i Sthlm och nu hade någon i Mexico dragit de pengarn. Tur va att banken redan upptäckt det och avslutat det kontot och jag ska få pengarna tillbaka. Nu måste jag gå och reklamera kortet fortast möjligt och vänta på ett nytt. Lite trist men det var framförallt obehagligt! Sen kanske det är lite dumt att traska runt m över 20 tusen på personkontot men har inte hunnit öppna mitt kapitalkonto än och då hade jag otur att få mitt kort skimmat på den tiden.

Det är sånt här man ser på nyheterna men aldrig tror kan hända en själv! Vet inte om jag kommer fortsätta m kort asså, fy fan vad äckligt det var att se att nästan alla pengar var borta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0